2015: jaar van wijsheid, nieuwe velden en groter bereik

geplaatst in: Tribal wisdom | 0

2015 was voor Urban Tribes het jaar van het bouwen van een fundament, programma en community. Een jaar van actieve bijeenkomsten en events, waar we veel mensen ontmoetten en versterkten, elkaar met nieuwe inzichten en lessen verrijkten en samen onze tijd en ruimte deelden. De coöperatie is opgericht, de eerste stappen zijn gezet en zaadjes geplant. In 2016 breekt een nieuwe fase aan van voorzichtige groei, waarin we met het idee van Ubuntu onze notie van familie uitbreiden.

In 2014 keken we naar mogelijkheden en ideëen om iets nieuws te creëren en in 2015 hebben we ons actief uitgestrekt naar nieuwe regio’s en velden om met een (inter-)nationaal bereik te groeien in wijsheid, grootte en impact op de samenleving. Met onze programma’s en projecten hebben we on-site en -line een sociaal bereik gehad van ongeveer 20.000 mensen.

We zijn erg tevreden met de levenslijn en de prototypes tot nu toe. Onze top 5 highlights:
1. Learning journey naar Palestina
2. Oprichting B.A coöperatie
3. Stam der Leden #1 labyrint & Aluna the Movie
4. Bezoek Chief Phil Lane Jr en Grandmother Mona
5. Workshops ‘Tribal Movement’ voor Humanity in Action

Phil_Lane_chief_urban_tribes

Urban Tribes heeft in 2015 bijgedragen aan stedelijke ontwikkeling en gaat hiermee door in 2016; we bouwen aan de toekomst van de stad middels tribale wijsheid. Hiervoor bedanken we onze opdrachtgevers Twynstra Gudde, Gemeente Amsterdam, Provinciehuis Noord-Brabant, Stichting NDSM-werf, Over het IJ Festival en Humanity in Action.

Naast projecten in opdracht hebben we 3 eigen programma’s georganiseerd met speciale dank aan onze partners De Coöperatieve Samenleving, Theatre Embassy, De Ceuvel, Herberg in de Veilige Haven – ‘Het Mandelahuisje’, Four Worlds International Institute, Four Worlds Europe, Impact Hub Amsterdam, NDSM Treehouse en Zinnig Noord.

Ook zijn we trots op onze projecten in opdracht die maatschappelijke vraagstukken oplossen o.a.
Self Made Future
isooknu.nl,
BUURbook,
Provinciehuis Noord-Brabant,
Veiligheidsbeleid Stadsdeel Amsterdam-Oost

In 2015 hebben we 2 mensen die fulltime aan Urban Tribes werken, 3 mensen in de Raad der Wijzen en 8 mensen die nauw betrokken waren bij de ontwikkeling van de coöperatie. We willen onze wijze raadgevers bedanken: Anne Marie Hoogland, Tatiana Glad en Esther de Haan. Ook zijn we dankbaar aan Imke van Dillen, Karin Lindeman-Broere, Martine Verweij, Chaïm van Toledo, Cindy Pols, Hanne van Asten, Robin Block en Milan Mes.

WP_20150722_14_55_13_Pro

Onze waardering gaat uit naar ieder mens die we de afgelopen tijd hebben mogen ontmoeten. Vanuit ons kwartier op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord bouwen we in 2016 verder aan tijdelijke verbanden vanuit gezonde relaties en verantwoordelijkheden. In 2016 zetten we de ontwikkeling voort van onze coöperatie met een kernteam en creëren we een sfeer van betrokkenheid voor een grotere community. We zijn van plan nieuwe programma’s op te zetten door samen te werken met bestaande en nieuwe partners en ons te verbinden aan nieuwe netwerken.